
Pytania i odpowiedzi
11 marca 2015, aktualizacja: 9 czerwca 2022- Jaki dystans ma do przebiegnięcia sztafeta?
- w Plum Ekiden mamy dwie sztafety: maratońską i 4×5
- sztafeta ma do pokonania łączny dystans 42 km 195 m, czyli dystans maratonu,
- sztafeta 4×5 to dystans 20 km, gdzie każdy z zawodników ma do przebiegnięcia 5 km (4 zawodników x 5 km).
- Z ilu osób składa się drużyna startująca w sztafecie? Czy drużyny mogą być mieszane?
- drużyna musi składać się z 6 osób (maratońska) lub z 4 osób (sztafeta 4×5) i może być mieszana. Dopuszczane są więc drużyny kobiece, męskie lub mieszane. Kobiece zespoły rywalizują też w dodatkowej klasyfikacji kobiecej.
- Jak mogę zarejestrować się do biegu?
- kapitan rejestruje pierwszą osobę (może oczywiście siebie samego) i podaje nazwę drużyny. Dokonuje opłaty za cały team,
- drogą mailową kapitan otrzymuje potwierdzenie wraz z kodem rejestracyjnym drużyny,
- kod drużyny przekazuje innym członkom swojego zespołu,
- pozostali zawodnicy rejestrują się do biegu podając otrzymany kod, który jednocześnie zwalnia z opłaty,
- system automatycznie dopisze danego zawodnika do konkretnej drużyny.
- Czy kapitan może zarejestrować całą drużynę?
- tak, jest to możliwe. W takiej sytuacji kapitan będzie musiał zgłosić każdego z zawodników osobno, logując się na swoje konto. Przy rejestracji będzie musiał podać każdorazowo kod rejestracyjny drużyny.
- Czy każdy z zawodników opłaca udział w sztafecie indywidualnie?
- opłaty dokonuje jedynie kapitan i opłaca udział całej drużyny.
- Czy jeden zawodnik może pobiec więcej niż jedną zmianę w swojej drużynie?
- nie, zawodnik nie może startować w więcej niż jednej zmianie w jednej drużynie.
- Czy jeden zawodnik może startować w więcej niż jednej drużynie?
- tak, jeden zawodnik może startować w więcej niż jednej drużynie, przy czym start w każdej dodatkowej drużynie wymaga pokonania dodatkowego odcinka. Np. w drużynie „Team A” zawodnik biegnie w pierwszej zmianie dystans 7,195 km, zaś w drużynie „Team B” wystartuje w ostatniej zmianie na dystansie 5 km.
- Czy każdy z zawodników kończących swój bieg otrzyma medal pamiątkowy, czy tylko osoba biegnąca w ostatniej zmianie?
- każdy uczestnik biegu otrzyma medal.
- Kto odbiera pakiety startowe w Biurze Zawodów?
- pakiety startowe zawodnicy odbierają indywidualnie w biurze zawodów.
- dopuszczamy możliwość odbioru pakietu za inne osoby z drużyny. W takim wypadku osoba odbierająca pakiety musi okazać podpisaną kartę startową każdego z zawodników za których odbiera pakiet.
- Jaki jest limit czasu na pokonanie całego dystansu przez drużynę?
- limit czasu na pokonanie całego dystansu wynosi 5 godzin w przypadku sztafety maratońskiej
- limit czas w przypadku sztafety 4×5 wynosi 3 godziny dla całej drużyny,
- nie ma ustanowionych limitów dla poszczególnych zmian.
- W jaki sposób będzie przekazywana zmiana?
- każda z drużyn biorących udział w sztafecie otrzyma pałeczkę z chipem. W strefie zmian zawodnik, który kończy swój bieg przekazuje pałeczkę następnemu w kolejności uczestnikowi sztafety. Zgubienie pałeczki spowoduje dyskwalifikację całej drużyny!
- Na jakiej pętli rozgrywane będą zawody?
- sztafeta rozgrywana będzie na pętli ok 2,5 km.
- Czy każda osoba z drużyny będzie miała do pokonania taki sam dystans?
- drużyna ma do pokonania łączny dystans 42,195 km. Cały dystans będzie podzielony na następujące odcinki: 7,195 km + 10 km + 10 km + 5 km + 5 km + 5 km i w takiej kolejności na takich dystansach zawodnicy będą biegli,
- w przypadku sztafety 4×5 każdy z zawodników ma do pokonania taki sam dystans.
- Czy można zmienić kolejność pokonywanych dystansów?
- Nie. Każda z drużyn musi pobiec dokładnie wg wskazanego schematu (7,195 + 10 + 10 + 5 + 5 + 5 km) lub 5 + 5 + 5 + 5 km.
- Czy w czasie rejestracji zawodnik musi wskazać na której zmianie chce biec?
- Tak. W czasie rejestracji każdy z zawodników wskazuje na której zmianie będzie startować.
- Czy po dokonaniu rejestracji możliwa jest zmiana zawodników lub zadeklarowanego dystansu?
- Tak, jest to możliwe. O sposobie i terminach dokonywania zmian przeczytasz w regulaminie.
- Czy w czasie biegu prowadzone będą klasyfikacje wiekowe?
- z racji na to, że rozpiętość wiekowa zawodników startujących w jednej drużynie może być bardzo duża, taka klasyfikacja nie będzie prowadzona.
- Czy będą prowadzone jakieś specjalne klasyfikacje?
- Tak. W Plum Ekiden będą prowadzone klasyfikacje: Firmowa, Kobieca i Mundurowa.
- Czy sztafeta w Białymstoku ma cel charytatywny?
- Tak, zbieramy fundusze na rzecz Fundacji „Pomóż Im” – Hospicjum dla Dzieci. Z każdej opłaty 30% wpisowego przeznaczane jest na cel charytatywny.
- Czy mogę przekazać więcej niż 30% na rzecz Hospicjum?
- tak, w czasie rejestracji każdy z zawodników może wpłacić dodatkową, dowolną kwotę, która w całości będzie przekazana na rzecz Hospicjum.
- Czy przed biegiem będzie odprawa kapitanów?
- tak, zawsze przed Plum Ekiden odbywa się odprawa kapitanów, po której rozdawane są pałeczki sztafetowe.
- w odprawie biorą udział kapitanowie, ale mogą również pozostali członkowie zespołu.
- Czy muszę biec z numerem startowym? Czy wystarczy, że będę miał pałeczkę?
- numer jest obowiązkowy. Musi być przymocowany do przedniej części ubioru i w całości widoczny. Zawodnicy bez numeru startowego będą proszeni o opuszczenie trasy biegu.
- Czy mogę mieć support w postaci np. kolegi jadącego obok rowerem?
- absolutnie nie. Jest całkowity zakaz poruszania się rowerami i innymi pojazdami po trasie biegu razem z biegaczami. Na trasie będzie do Twojej dyspozycji punkt z wodą i można korzystać z wody na każdym okrążeniu. Nie ma potrzeby aby ktoś supportował Cię na trasie. To bardzo przeszkadza innym zawodnikom.
- Czy cała drużyna musi być obecna na miejscu w czasie startu?
- to nie jest obowiązkowe, choć z pewnością doping kolegów z drużyny będzie bardzo pomocny.
- Czy w wynikach będzie widoczny mój indywidualny czas?
- tak, ale jedynie w orientacyjnej formie. Najważniejszy jest czas całego zespołu i ten będzie podany bardzo dokładnie.