Ekiden Białystok

22-23 czerwca 2024
Pytania i odpowiedzi

Pytania i odpowiedzi

11 marca 2015, aktualizacja: 24 kwietnia 2024
  1. Jaki dystans ma do przebiegnięcia sztafeta?
    W Plum Ekiden mamy dwie sztafety maratońską i 4×5:
    – sztafeta maratońska ma do pokonania łączny dystans 42 km 195 m, czyli dystans maratonu,
    – sztafeta 4×5 to dystans 20 km, gdzie każdy z zawodników ma do przebiegnięcia 5 km (4 zawodników x 5 km).
  2. Z ilu osób składa się drużyna startująca w sztafecie? Czy drużyny mogą być mieszane?
    Drużyna musi składać się z 6 osób (maratońska) lub z 4 osób (sztafeta 4×5)  i może być mieszana. Dopuszczane są więc drużyny kobiece, męskie lub mieszane. Kobiece zespoły rywalizują też w dodatkowej klasyfikacji kobiecej.
  3. Jak mogę zarejestrować się do biegu?
    1. Rejestracji drużyny dokonuje Kapitan poprzez nadanie nazwy swojej drużynie oraz wypełnienie formularza zgłoszeniowego.
    2. Kapitan rejestruje zawodników swojej drużyny, podając wszystkie dane zawodników zawarte w formularzu zgłoszeniowym.
    3. Każdy zawodnik zarejestrowany przez kapitana musi potwierdzić znajomość i akceptację regulaminu. Potwierdzenia dokonuje korzystając z przesłanego linka. Link zostanie wysłany zaraz po rejestracji zawodników przez kapitana sztafety na adresy mailowe zawodników podane podczas rejestracji. Warunkiem nadania kodu QR oraz numeru startowego drużynie jest użycie linku i potwierdzenie znajomości regulaminu i wyrażenie zgód zawartych w formularzu zgłoszeniowym przez każdego uczestnika sztafety.
  4. Czy każdy z zawodników opłaca udział w sztafecie indywidualnie? Opłaty dokonuje jedynie kapitan i opłaca udział całej drużyny.
  5. Czy jeden zawodnik może pobiec więcej niż jedną zmianę w swojej drużynie? Nie, zawodnik nie może startować w więcej niż jednej zmianie w jednej drużynie.
  6. Czy jeden zawodnik może startować w więcej niż jednej drużynie?
    Tak, jeden zawodnik może startować w więcej niż jednej drużynie, przy czym start w każdej dodatkowej drużynie wymaga pokonania dodatkowego odcinka. Np. w drużynie „Team A” zawodnik biegnie w pierwszej zmianie dystans 7,195 km, zaś w drużynie „Team B” wystartuje w ostatniej zmianie na dystansie 5 km.
  7. Czy każdy z zawodników kończących swój bieg otrzyma medal pamiątkowy, czy tylko osoba biegnąca w ostatniej zmianie? Każdy uczestnik biegu otrzyma medal.
  8. Kto odbiera pakiety startowe w Biurze Zawodów? Pakiety startowe są odbierane przez kapitana drużyny, dopuszczamy możliwość odbioru pakietu przez inne osoby z drużyny. W takim wypadku osoba odbierająca pakiety musi okazać dowód tożsamości oraz kod QR.
  9. Jaki jest limit czasu na pokonanie całego dystansu przez drużynę?
    Limit czasu na pokonanie całego dystansu wynosi 5 godzin w przypadku sztafety maratońskiej, limit czas w przypadku sztafety 4×5 wynosi 3 godziny dla całej drużyny, nie ma ustanowionych limitów dla poszczególnych zmian.
  10. W jaki sposób będzie przekazywana zmiana?
    Każda z drużyn biorących udział w sztafecie otrzyma pałeczkę z chipem. W strefie zmian zawodnik, który kończy swój bieg przekazuje pałeczkę następnemu w kolejności uczestnikowi sztafety. Zgubienie pałeczki spowoduje dyskwalifikację całej drużyny!
  11. Na jakiej pętli rozgrywane będą zawody? Sztafety rozgrywane będą na pętli ok 2,5 km.
  12. Czy każda osoba z drużyny będzie miała do pokonania taki sam dystans?
    Drużyna ma do pokonania łączny dystans 42,195 km. Cały dystans będzie podzielony na następujące odcinki: 7,195 km + 10 km + 10 km + 5 km + 5 km + 5 km i w takiej kolejności na takich dystansach zawodnicy będą biegli, w przypadku sztafety 4×5 każdy z zawodników ma do pokonania taki sam dystans.
  13. Czy można zmienić kolejność pokonywanych dystansów?
    Nie. Każda z drużyn musi pobiec dokładnie wg wskazanego schematu (7,195 + 10 + 10 + 5 + 5 + 5 km) lub 5 + 5 + 5 + 5 km.
  14. Czy w czasie rejestracji zawodnik musi wskazać na której zmianie chce biec?  Tak. W czasie rejestracji każdy z zawodników wskazuje na której zmianie będzie startować.
  15. Czy po dokonaniu rejestracji możliwa jest zmiana zawodników lub zadeklarowanego dystansu? Tak, jest to możliwe. O sposobie i terminach dokonywania zmian przeczytasz w regulaminie.
  16. Czy będą prowadzone jakieś specjalne klasyfikacje?
    Tak. W Plum Ekiden będą prowadzone klasyfikacje. Na dystansie sztafety maratońskiej odbędzie się klasyfikacja: Firmowa, Kobieca, Mundurowa oraz Akademicka. Na dystansie sztafety 4×5 odbędzie się klasyfikacja: Firmowa i Kobieca.
  17. Czy sztafeta w Białymstoku ma cel charytatywny? Tak, Plum Ekiden zawsze ma w sobie pierwiastek charytatywności. Z każdej opłaty startowej 30% wpisowego przeznaczane jest na cel charytatywny.
  18. Czy mogę przekazać więcej niż 30% na cel charytatywny?
    Tak, w czasie rejestracji każdy z zawodników może wpłacić dodatkową, dowolną kwotę, która w całości będzie przekazana na rzecz organizacji, na którą zbieramy środki w tej edycji.
  19. Czy przed biegiem będzie odprawa kapitanów?
    Tak, zawsze przed Plum Ekiden odbywa się odprawa kapitanów, po której rozdawane są pałeczki sztafetowe. W odprawie biorą udział kapitanowie, ale mogą również pozostali członkowie zespołu.
  20. Czy muszę biec z numerem startowym? Czy wystarczy, że będę miał pałeczkę?
    Numer jest obowiązkowy. Musi być przymocowany do przedniej części ubioru i w całości widoczny. Zawodnicy bez numeru startowego będą proszeni o opuszczenie trasy biegu.
  21. Czy mogę mieć support w postaci np. kolegi jadącego obok rowerem?
    Absolutnie nie. Jest całkowity zakaz poruszania się rowerami i innymi pojazdami po trasie biegu razem z biegaczami. Na trasie będzie do Twojej dyspozycji punkt z wodą i można korzystać z wody na każdym okrążeniu. Nie ma potrzeby aby ktoś supportował Cię na trasie. To bardzo przeszkadza innym zawodnikom.
  22. Czy cała drużyna musi być obecna na miejscu w czasie startu? To nie jest obowiązkowe, choć z pewnością doping kolegów z drużyny będzie bardzo pomocny.
  23. Czy w wynikach będzie widoczny mój indywidualny czas? Tak, ale jedynie w orientacyjnej formie. Najważniejszy jest czas całego zespołu i ten będzie podany bardzo dokładnie.

Nasi Partnerzy

Dziękujemy wszystkim Partnerom i Sponsorom, dzięki którym organizacja tego wyjątkowego wydarzenia jest możliwa!